מערכת סליקה לעסק

מערכת סליקה לעסק – גדילה לחברה שלך!

בעולם בו המסחר מתנהל בצורה גלובאלית וללא תלות במיקום, מערכות סליקה לעסקים הן כלי חשוב והכרחי בכל עסק, וירטואלי או פיזי. בניגוד לנהוג לחשוב, מערכות סליקה אינן מערכות של חברות האשראי בהכרח, וניתן לרכוש מערכות מחברות מקצועיות שונות במשק, המציעות שיתוף פעולה ועבודה עם כל חברות האשראי וזאת לצד תצורות תשלום נוספות.

בבחירה של מערכת סליקה יש לתת את הדעת על מספר פרמטרים חשובים:

1.    תשלום במגוון אמצעי תשלום – מערכת סליקה מיועדת לא רק להעברה של כרטיסי אשראי. כדאי וחשוב לבחור במערכת בעלת יכולת לסלוק גם תשלומים באמצעות העברה בנקאית, הוראת קבע, חשבון פיי-פל, מטבע זר ודרכים נוספות, על מנת להבטיח אפשרויות מגוונות לתשלום בעבור הלקוחות בנוחות מרבית.

2.    מעקב ודו"חות – מערכת סליקה מהווה מערכת חשבונאית לכל דבר וענין כאשר ביכולתה להנפיק בכל עת מצב תשלומים, סכומים ותאריכים, אמצעי תשלום ועמלות. באמצעות שימוש במערכת סליקה מסודרת ניתן לשאוב מידע לצורך ביצוע תכנון מסבהיבטים נדרשים כמו ניכוי מס, מס חברות וכו' וכן מילוי דו"חות ותכנון תקציבים.

3.    נוחות התפעול – גביה ותשלומים עשויים להיות מורכבים ונתונים לטעויות ללא מערכת סליקה פשוטה לתפעול, מונגשת בעברית וניתנת להתקנה על גבי כל מחשב משרדי, במטרה לאפשר לעובדים גביה בזמן אמת מן הלקוחות.

4.    ממשק משותף לתוכנות ומערכות לקוחות – בשוק הארגוני קיימות מספר מערכות לקוחות גדולות, הבנויות בהתאמה אישית לארגון. בעת בחינת מערכת הסליקה יש לוודא כי מדובר במערכת היכולה להתממשק עם תוכנת הלקוחות, ליצירת תהליך הזמנה, תשלום ואספקה חלק ומסודר.

5.    ממשק לניהול זיכויים וביטולי עסקאות – בכל עסק ובוודאי בעולם המכירות הווירטואליות הכפוף לחוק החזרות וביטולים, יש להביא בחשבון ביטולים של עסקאות וצורך בזיכוי הלקוח. מערכת סליקה נוחה תאפשר את ביצוע ההחזר בקלות תוך תיעוד העסקה וביטולה ברישומים.

6.    תמיכה טכנית – ברכישה של תוכנת מערכת סליקה חשוב לוודא כי קיים מערך יעיל של תמיכה טכנית, לברר את שעות הפעילות והתאמתם לשעות פעילות הארגון ולציין בהסכם התקשרות מועד תגובה ומועד הגעת טכנאי במקרה הצורך.

7.    יציבות טכנולוגית – יש לוודא ואף לדגום את המערכת בטרם תחילת העבודה עמה, תוך יצירת הדמיה על פי אופי עבודת הארגון וכמות המידע המאוחסן על גביה. את המערכת יש להנחית על גבי ענן חיצוני, לצורך שמירת המידע הרב מבלי להכביד ולהעמיס על מחשבי הארגון.

8.    אבטחת מידע – הדבר החשוב ביותר בעולם הרכישות באינטרנט ומערכות הסליקה בכלל הוא אבטחת מידע ברמה גבוהה, באופן מוקפד ועל פי תקן.

9.    וכמובן, עמלות – מערכת סליקה באינטרנט כרוכה בתשלום עמלות בגין העסקאות בדומה לנהוג מול חברות האשראי. יש לבחון את הסכם העמלות ביחס לתנאים המקובלים בשוק ולהבטיח לעצמכם במכלול את העסקה הטובה ביותר. בסופו של יום תשלום של יותר עמלות מייצג יותר מכירות והצלחה עסקית, אליה שואף להגיע כל בעל עסק, מקטן ועד גדול.

סליקת כרטיסי אשראי באינטרנט – מידע נוסף

 

פוסט זה סגור לתגובות.